Slutter i morgen: Få fuld digital adgang for 149 kr./md.

Debatindlæg afJacob Ejs

Tidligere medlem af kommunalbestyrelsen i Hedensted Kommune for Socialdemokratiet gennem to perioder

Debatten om en præst i Folketinget har fået flere socialdemokrater til at melde sig ud. Jeg bliver. Men hvis flertallet synes, at der ikke er plads til sådan nogle som mig, så kan de jo lukke mig ud.

Jeg tror på Gud og er socialdemokrat. Det burde ikke være en modsætning

Lyt til artiklen

Der er storm om Ida Auken for tiden. Beslutningen om at knytte en fast præst til Folketinget, truffet af et enigt præsidium 30. juni, har fået en række gode socialdemokrater op i det røde felt. Det er åbenbart meget svært at være et troende, kristent menneske og samtidig være medlem af Socialdemokratiet.

Lad mig give et personligt indblik i det menneskelige, politiske spillerum. Gennem to perioder har jeg siddet i byrådet for Socialdemokratiet. Jeg er et af de mennesker, der er socialdemokrat og samtidig tror på Gud. Og det med at være socialdemokrat og sympatisere med den danske folkekirke hænger tilsyneladende ikke rigtigt sammen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her