Fødselsdagstilbud: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.
»Det bekymrer mig, hvor let og voldsomt kvinders grænser kan blive overskredet, og hvordan kvinder samtidig bliver problematiseret og ​negligeret – endda gjort medskyldige – når de siger fra«, skriver Malia Lentz Osmark i dette debatindlæg om sine oplevelser som model. Foto: Vilma Søndergaard

Jeg troede, jeg selv bestemte over min krop, indtil andre igen og igen overskred mine grænser. Nu siger jeg fra – også over for forestillingen om, hvordan en kvindekrop skal se ud.

Mine grænser er blevet overskredet igen og igen. Jeg gider det ikke mere

»Det bekymrer mig, hvor let og voldsomt kvinders grænser kan blive overskredet, og hvordan kvinder samtidig bliver problematiseret og ​negligeret – endda gjort medskyldige – når de siger fra«, skriver Malia Lentz Osmark i dette debatindlæg om sine oplevelser som model. Foto: Vilma Søndergaard

»Må jeg lige kigge?«, spurgte han.

Men det var ikke et spørgsmål, ikke engang en høflighedsfrase. Før jeg nåede at svare, sad fotografen nemlig på knæ og gloede op under min nederdel. Jeg frøs og tænkte på, om mine trusser nu sad ordentligt, om jeg lugtede dernede, og hvorfor ingen andre sagde noget.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her