Fødselsdagstilbud: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.

Debatindlæg afQasam Ijaz

Forfatter, debattør og konsulent

Børn skal ikke være deltagere i voksnes kropsprojekter. De skal ikke være publikum til en forestilling, de aldrig har bedt om at se.

Forfatter: Mine små døtre skal ikke stå i et omklædningsrum og kigge ned i gulvet, mens fremmede mænd vasker sig

Du ved godt, hvem du er. Du er den person, der går direkte fra toilettet til livet, som om naturens love ikke gælder for dig. Vand? Sæbe? Hygiejne? Det er åbenbart luksusprodukter i din verden. Og det er på grund af dig, at jeg skal stå nøgen og vaske mig i svømmehallen.

Ja, mig. Den rene. Den samvittighedsfulde. Den, der vasker sig efter toiletbesøg, vasker hænder og som endda – hold nu fast – bruger sæbe. Jeg, der gør alt det rigtige, skal nu udstille mig selv i et offentligt omklædningsrum, fordi du ikke kan finde ud af at vaske dig.

Det er tragikomisk.

142 kr. for resten af året

Politiken fylder 142 år, og derfor kan du læse og lytte med resten af året for kun 142 kr. Er der en bedre måde at fejre os selv på? Nej, det synes vi heller ikke.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 48095752
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her