0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ikke-valgt kommunalkandidat efterlyser støtte fra privatsektoren: Politisk engagement burde være ligeså ønskværdigt som at løbe en ironman

Når fysisk form anses for at være tegn på visse ønskværdige lederegenskaber, skulle vi måske re-brande politisk engagement som en mental ironman?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Arkivfoto: Mads Nissen

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Okay, så. Valgt blev jeg ikke. De 115 stemmer rakte ikke til en plads i Gentoftes kommunalbestyrelse, til trods for at de konservative havde et godt valg. Men fair nok, at de kandidater, der i forvejen har et netværk i lokalområdet, er frivillige i fodboldklubben eller allerede har ydet en solid indsats i kommunalbestyrelsen, bliver foretrukket. Det er dem, jeg selv ville have sat mit kryds ved, hvis jeg ikke lige selv havde været på stemmesedlen.

Omverdenens respons på mit kandidatur var meget positiv. Min familie har bakket op og hjulpet med at sætte plakater op. Mine venner har drillende sammenlignet mig med Jørgen Varnæs (han blev vist heller ikke valgt). Mine bekendte fra min tid som ungdomspamper i Dansk Ungdoms Fællesråd har været meget positive uanset politisk observans – ud fra devisen om, at samfundsengagement altid er godt. Min chef bakkede op, og i mit netværk i den private sektor har der også været positive ord.

Men blandt kollegerne og i netværket gik nogle spørgsmål igen: Hvad så med dit arbejde? Kan det godt hænge sammen? Vil du så gå ned i tid? Og det uudtalte om, at jeg måske ofrer min karriere på dette usikre projekt.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu