Debatindlæg afNiels Lund

Ikke-valgt kandidat (K) til Gentoftes Kommunalbestyrelse og Ansat i Novo Nordisk

Ikke-valgt kommunalkandidat efterlyser støtte fra privatsektoren: Politisk engagement burde være ligeså ønskværdigt som at løbe en ironman

Lyt til artiklen

Okay, så. Valgt blev jeg ikke. De 115 stemmer rakte ikke til en plads i Gentoftes kommunalbestyrelse, til trods for at de konservative havde et godt valg. Men fair nok, at de kandidater, der i forvejen har et netværk i lokalområdet, er frivillige i fodboldklubben eller allerede har ydet en solid indsats i kommunalbestyrelsen, bliver foretrukket. Det er dem, jeg selv ville have sat mit kryds ved, hvis jeg ikke lige selv havde været på stemmesedlen.

Omverdenens respons på mit kandidatur var meget positiv. Min familie har bakket op og hjulpet med at sætte plakater op. Mine venner har drillende sammenlignet mig med Jørgen Varnæs (han blev vist heller ikke valgt). Mine bekendte fra min tid som ungdomspamper i Dansk Ungdoms Fællesråd har været meget positive uanset politisk observans – ud fra devisen om, at samfundsengagement altid er godt. Min chef bakkede op, og i mit netværk i den private sektor har der også været positive ord.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her