0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

BUPL og Danmarks Lærerforening: At dumpe elever i 0. klasse, hvis ikke de består en danskprøve, er den hurtige opskrift på mere parallelsamfund

Som repræsentanter for dagtilbuddenes, skolernes og fritidsinstitutionernes pædagogiske personale undrer vi os over, hvilken faglig pædagogisk ekspertise, regeringen, Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti har rådført sig med, da de besluttede at dumpe elever i 0. klasse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Bubandt
Arkivfoto: Martin Bubandt
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er positivt, at regeringen tager livtag med parallelsamfundsproblemer. Men sprogprøver i dansk for 0.-klasse-elever i udsatte boligområder er at placere ansvaret hos barnet. I stedet bør der fokuseres på tidlig indsats og solidt fagligt arbejde af lærere og pædagoger omkring børnene.

Et velfærdssamfunds styrke skal kendes på, hvordan det behandler sine svageste medborgere. I det lys er den ghettoaftale, der netop er indgået af et flertal i Folketinget, et vidnesbyrd om et stadig svagere velfærdssamfund. I daginstitutioner og skoler lærer vi børnene om rummelige menneskesyn, og vi skaber inkluderende fællesskaber med plads til alle.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage