Marianne Stockmarrhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Marianne Stockmarrhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Debatindlæg afCaroline Holdflod Nørgaard

Medlem af Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU)

Jeg er blandt de unge kvinder, der oplevede en sexistisk kultur i DSU, men jeg har altid følt at moderpartiet stod bag os, derfor ønskede jeg ikke at stå frem. Før nu.

DSU-medlem: Britt Bager er med sin kritik af Mette Frederiksen med til at legitimere krænkelser i ungdomspolitik

Lyt til artiklen

De seneste uger har der været meget fokus på krænkende adfærd i de politiske ungdomsorganisationer. I den forgangne uge har også min egen organisation været i mediernes søgelys, da den egentlige årsag til, at DSU’s daværende formand, Lasse Quvang Rasmussen, gik af i 2017 kom frem.

I fredags gik DSU derudover i pressen med en historie fra 2015, hvor en række ledende mandlige medlemmer af DSU havde skrevet grove sexistiske kommentarer om de kvindelige medlemmer af hovedbestyrelsen i en privat facebooktråd.

Marianne Stockmarrhar delt denne artikel med dig. Log ind eller opret en profil, for at læse den.

Opret profilHar du allerede en profil?Log ind her

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her