Debatindlæg afEmma Beck

folkeskolelærer

På min arbejdsplads går børn rundt i massiv mistrivsel og får ikke den hjælp, som de har brug for, fordi folkeskolen er blevet nedprioriteret og sparet på i årevis.

Folkeskolelærer slår alarm over lærerflugt: Børn mistrives og handler i affekt. I går blev min kollega truet med en kost og slået i maven

Lyt til artiklen

I går blev en af mine kollegaer truet med en kost og slået i maven. En anden kollega er blevet truet med en kæp, og en tredje kollega er blevet slået gentagne gange, mens hun var på arbejde. Jeg selv er blevet bidt og revet i håret.

Nu er du måske nysgerrig og tænker over, hvad det mon kan være for en arbejdsplads, hvor voksne mennesker udsættes for den slags. Det skal jeg fortælle dig, det er en helt almindelig folkeskole. Her går børn rundt i massiv mistrivsel og får ikke den hjælp, som de har brug for, fordi folkeskolen er blevet nedprioriteret og sparet på i årevis.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her