Debatindlæg afSara Omar

Forfatter

Sara Omar holdt årets åbningstale på BogForum. Her talte hun om vigtigheden af ytringsfrihed og frihed fra religiøs fanatisme: »Det frie ord er grunden til min overlevelse«.

Sara Omar i åbningstale på BogForum: De kræfter, der binder mennesker i mange andre lande, er også på vej her

Lyt til artiklen

Sidste år havde jeg selv glæden af at stå på scenen som en af de shortlistede forfattere til debutantprisen, og inden da besøgte jeg gennem flere år denne absolut største bogfest i Danmark med et stille, indre håb om en dag selv at kunne lade mig interviewe om mine ord og tanker. Nu står jeg her og taler ved den officielle åbning. Sikken en rejse – sikken en gave. Af hele mit bankende hjerte, tak!

Jeg ved, at BogForum står som noget helt særligt for rigtigt mange forfattere og læsere, og hvert år valfarter tusindvis af mennesker hertil for at dele deres glæde ved at skrive og læse – deres glæde ved ordet. Og ordet er en glæde – ordet er en fest. For os – i et frit land.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her