Debatindlæg afMaria Jencel

radiovært

Vi skal væk fra forestillingen om, at det er en præstation at få en mand til at forlade sin kæreste.

Radiovært: Popkulturen har hjernevasket os, så vi tror, der er prestige i at få mænd til at være utro

Lyt til artiklen

Forleden var der en pige, der (helt sikkert i flirtende sjov) lavede stories på Instagram af min mand og skrev, at han var hendes kæreste. På en festival i sommer, efter jeg og min mand havde stået på scenen og kysset, var der en pige, der (helt sikkert ikke i sjov) skrev til ham: ’Jeg ser dig på scenen. Jeg bor i telt nr 112’.

Min mand er dj – og det kan selvfølgelig spille en rolle, men jeg har også oplevet mange gange i tidligere forhold med helt anonyme kærester, at piger uopfordret prøver at score dem, selvom de ved, at de har en kæreste. Generelt har jeg også ofte hørt fra drengevenner med kærester, at piger endda synes, de er endnu mere spændende at score nu, end da de var singler.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her