0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dagpengemodtager: Da jeg mødte på jobcentret, havde konsulenten ikke engang gidet undersøge, hvilken uddannelse jeg har

Jobcentret har mange krav til de ledige, men ingen til sig selv.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Marius Nyheim
Foto: Marius Nyheim

Arkivfoto: Marius Nyheim

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg har været på dagpenge længe. 47 uger. Siden jeg blev færdiguddannet som cand.mag. i psykologi og virksomhedsstudier i februar 2018. Men en stor del af forklaringen er, at jeg blev gravid, næsten samtidig med at jeg afleverede mit speciale. Og som gravid får man sjældent et job. Så reelt har jeg kun været jobsøgende i et par måneder, efter min barsel sluttede.

For nylig var jeg til min første samtale på jobcenteret efter min barsel. ’Jobsamtale’ kalder de det ironisk nok.

Den forløb nogenlunde sådan her:

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts