Debatindlæg afAnna Juul

Forfatter og satiriker

Jeg må indrømme, at jeg efterhånden er lidt træt af at gå til lægen og så komme ud med en ny diagnose. De gør, hvad de kan, men jeg er bare træt.

Forfatter: De foreslog, at jeg lod mig indlægge, så jeg ikke skulle blive sådan decideret manisk. Altså, så jeg ikke skulle købe endnu mere dåsefisk på internettet

Lyt til artiklen

Jeg skriver bare lige for at sige, at jeg har haft det helt vildt under coronakrisen, altså virkelig. Jeg har både fået ny kæreste og ny diagnose, og hvorfor er det så spændende for jer at vide, jamen, det ved jeg faktisk ikke, men jeg har jo en stolt historik med at råbe op om min psykiske sygdom til alle, der gider (og ikke gider) at høre om den, især i Politiken, så det har jeg tænkt mig at gøre igen, nu, hvor jeg er MANISK.

Jeg har fået prædikatet SKIZOAFFEKTIV, jeg er både skizofren og bipolar, halleluja og fuld plade i det bingospil, der er psykisk sygdom. Og ja, jeg beklager ironien, men det er den, der holder mig i live, så i virkeligheden beklager jeg den ikke så meget, selvom den afholder mig fra at blive en virkelig god forfatter.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her