0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Folketingskandidat med iranske forældre: Jeg kan ikke tælle, hvor mange gange jeg er blevet truet med vold i skolegården, fordi jeg var en ulækker perker

Hver dag skal jeg høre for, at jeg ser anderledes ud. Og jeg er pisse træt af det

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Foto: Claus Nørregaard/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er barn af iranske forældre. Det, jeg har oplevet, er vand i forhold til mine afrodanske venners oplevelser. Men jeg har brug for at fortælle noget: Hver dag skal jeg høre for, at jeg ser anderledes ud. Og jeg er pissetræt af det.

Nogle gange kommer jeg det i forkøbet og siger joken selv. For det er nemmere at kaste sig selv under bussen end at lade andre gøre det.

Jeg har arbejdet steder, hvor folk helt åbenlyst talte om, at de ’går over på den anden side af gaden, når der kommer en indvandrer’. Jeg har været til møder, hvor ordet ’perker’ blev brugt for at italesætte etniske minoriteter, haft chefer, der har lavet jokes med alle dem, der er døde i Middelhavet, haft kollegaer, der har italesat alle de ’fucking indvandrere, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt’. Alt sammen foran mig.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere