Pasning er blevet et fyord. Høj kvalitet i dagtilbud tager udgangspunkt i forskningsbaseret viden om, hvad der er godt og rigtigt i forhold til kvalitet, læring og udvikling af barnets kompetencer. Måske skal vi tænke det, der ligger i konceptet ’nødpasning’, mere ind i ’den nye normal’.
Da vi gradvist åbnede vores to børnehuse med i alt 300 børn, var vi spændte på, hvordan børn og forældre ville tage imod de mange restriktioner. Pædagogik og sundhedsfaglige restriktioner er umiddelbart ikke to forenelige størrelser. Til vores store overraskelse oplevede vi mange positive bivirkninger for børnenes trivsel.
Vi har smagt på, hvordan bedre normering og reduceret kompleksitet forbedrer trivslen for både børn og pædagoger, så vi er nødt til at råbe op, når man nu vil vende tilbage til, hvordan det var før coronaen.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Du er der næsten
Du behøver ikke et abonnement for at læse artiklen. Det eneste, du skal gøre, er at oprette en profil, og så kan du læse videre.
Opret profilHar du allerede en profil? Log ind her.
Skriv kommentar