0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Bettina Post: Nedsat sexlyst, hovedpine, hjertebanken og humørsvingninger. Lyder det hot?

Overgangsalderen er en uundgåelig fase i kvinders liv. Den opleves mere eller mindre strabadserende, alt efter hvilket strå vi har trukket, og det må vi hver især finde en vej i. Men at den nu også skal være ’hot’, føles mest af alt som endnu et forventningspres.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/POLITIKEN
Arkivfoto: Mette Dreyer/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

På forsiden af Politiken 11. juli er der et billede af to storgrinende smukke kvinder under overskriften ’Overgangsalderen er blevet hot’. Anledningen er, at kvinderne på billedet står bag den første danske Menopause Café, som inviterer kvinder i overgangsalderen til at tale med hinanden om alt det tabubelagte shit, vi gennemgår i de år, hvor vores hormoner gør urimelig meget opmærksom på sig selv.

Jeg har absolut intet imod sådan en café. Tværtimod. Lad os endelig begynde at tale højt om, hvad det er, vi gennemlever i de år. Det, der imidlertid generer mig voldsomt, er, at det nu også skal være ’hot’ at være i klimakteriet. Hvem siger det? Hvorfor? Kan man få lov at blive fri? Jeg orker det simpelthen ikke.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage