Debatindlæg afDitte Brix Andersson

Fuldmægtig

Børn skal have ret til at vide, hvem der har lagt æg og sæd til deres undfangelse. Men hvis vi for alvor vil hjælpe dem og deres familier, skal vi gøre op med tabuer om infertilitet og brug af donorer.

Donorbarn: »Lovgivningen bør ændres, så det ikke er muligt at vælge anonym donation«

Lyt til artiklen

»Jeg tror faktisk ikke, han er din rigtige far. Jeg har hørt, han var steril«. Ordene kom fra et familiemedlem, som jeg talte i telefon med en torsdag aften i begyndelsen af april for et par år siden, lige efter den første coronanedlukning havde ramt.

Jeg afsluttede samtalen for at ringe til min mor. Hun blev tavs, da jeg spurgte, om hun og min far havde brugt en anden mands sæd til at få mig. Mine tårer begyndte at trille, jeg følte min hals snøre sig sammen, jeg kunne ikke trække vejret. Jeg var i chok. Alt i mig forsøgte at kæmpe imod.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her