Debatindlæg afLisbeth Lintz

Formand for Akademikerne

Der er ved at brede sig en farlig konsensus om, at det er i orden for Christiansborg at udfordre den danske model, fordi den øjensynligt ikke skulle fungere særlig godt på det offentlige område.

Akademikernes formand: Jeg var ved at få kaffen galt i halsen, da jeg læste Politikens leder

Lyt til artiklen

4. september var jeg ved at få kaffen galt i halsen, da Politiken på lederplads skrev, at der da ikke er noget underligt i, at statsministeren lover højere lønninger til offentligt ansatte frem mod et kommende folketingsvalg. Jo, det er meget underligt, at politikere blander sig i løn på arbejdspladserne.

Der er ved at brede sig en farlig konsensus om, at det er i orden for Christiansborg at udfordre den danske model, fordi den øjensynligt ikke skulle fungere særlig godt på det offentlige område.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her