Debatindlæg afEbbe Preisler

Filmmand og forfatter

Aleneheden bor i alle aldersgrupper. Jeg var heldig, at den først nåede mig, da min kone flyttede på plejecenter, for den føles kvælende.

Forfatter: Glæden ved at have leveret sit arbejdsliv og fået fri bliver til tidsfordriv og afvikling

Lyt til artiklen

Mit aleneliv er af ret ny dato. Indtrykket er stærkt. Min hustru gennem 52 år har i 25 år lidt af Parkinsons, en fremadskridende kronisk sygdom. Sammen med gode neurologer var det lykkedes at forsinke processen til det tålelige. Men sidst i 2021 var opgaven for mig som hendes ’hjemmehjælper’ blevet en døgnet-rundt-opgave, med en kamp mod svigtende balance og motorik og timevis af plagsomme smerter. Visitationen og boligteamet i Frederiksberg Kommune viste rettidig omhu, og hun flyttede på plejecenter.

For mig har det været som at dykke for hurtigt op fra havbunden, en art dykkersyge.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her