Debatindlæg afPeter Raagaard

Freelancer

Målet med beskæftigelsessystemet burde være at matche arbejdssøgende og arbejdsgivere i rigtige job. Men min oplevelse er, at det blot er til for at plage de ledige med ligegyldigheder og fortælle dem, at ledighed er deres egen skyld.

Freelancer: »Beskæftigelsessystemet var ved at plage livet af mig med sine mønstereksempler på, hvordan søde-Cecilie-på-syvogtyve fik job«

Lyt til artiklen

Op til valget var der en del debat om indsatsen for at skaffe ledige i arbejde. Endnu en gang lovede man fra politisk side at rydde op i regler og meningsløse aktiveringsforløb. Ja, Venstre ville endda afskaffe jobcentrene helt.

Nu er stemmerne talt op, og jeg glæder mig til at se handling. For når jeg tænker tilbage på min nyligt overståede periode som dagpengemodtager, står det klart, at der er brug for forandring.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her