Debatindlæg afAnna Pia Holmgaard

Sosu-medarbejder, tidl. journalist

Jeg har aldrig mødt så mange dygtige, ansvarlige og hårdtarbejdende mennesker som i den her branche.

Vred sosu-medarbejder: »Jeg er rystet over manglen på respekt«

Lyt til artiklen

I går var en af de lidt hårdere dage. Fire afdelinger, sygdom på de tre, vi dækker hinanden ind ved første og anden sygedag, for der er ikke råd til vikarer. Så vi skynder os rundt mellem afdelingerne, mellem de demente borgere, der er på plejehjem, fordi de virkelig ikke kan klare sig selv. Det vil visitatorerne fra kontorerne – tro mig – have afsøgt alle muligheder for. Man kommer kun på plejecenter, hvis man er dårlig, som vi kalder det, når livskraft, helbred, medicinprofil, ernæringsproblemer eller andet gør det nødvendigt.

Men som sagt. I dag er der sygdom. Det er der jo hver dag, kan man sige. Jeg er nystartet, ufaglært sosu, og efter de første ugers chok efter en beskyttet tilværelse i medie-, kommunikations- og kulturverdenen er jeg her. Fra masser af status til absolut ingen status.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her