Den danske folkeskole er at sammenligne med en dødssyg patient, der ligger i respirator, alt imens flere generationer af politikere har set den anden vej: Resultatet er et kapløb mod bunden og et dannelses- og uddannelseseksperiment, som kun underklassen og middelklassen vil acceptere.
Da jeg som uddannet skolelærer fra Aarhus Dag- og Aftenseminarium i 2003 landede mit første job som musiklærer i folkeskolen, havde jeg ingen anelse om, hvilke endeløst triste rum og nedslidte lokaler med traurige linoleumsgulve undervisningen i folkeskolen skulle finde sted i. Rum, som jeg den dag i dag erindrer med en krystalklar tydelighed, men som grundet den politiske slagmark, folkeskolen i årtier har været kastet ud i, nu fremstår som et mislykket eksperiment, hvis dekadente bygninger og slidte linoleumsgulve fremkalder desillusion og mental håbløshed på børnenes, folkets og hele Danmarks vegne.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.