Debatindlæg afFelix Neuenfeldt

Højskoleelev

Jeg er født i Danmark, jeg har gået i skole her, jeg føler mig lige så dansk som alle andre danskere. Så hvorfor skal det være så svært for mig at få statsborgerskab?

Højskoleelev: Jeg spiser leverpostejmadder, læser Jussi Adler-Olsen og handler i Føtex. Alligevel er det ikke nok

Lyt til artiklen

’Hjem’ er et begreb, som defineres forskelligt, alt efter hvem man spørger. For nogle er det en by, for andre et land, og for nogle tredje kan det være noget helt andet.

For mig er hjem lig med Danmark. Det er her, jeg er født og opvokset, og det er her, hele mit liv er. Jeg har gået i folkeskole og gymnasium i Danmark, været på arbejdsmarkedet, siden jeg var 14 år, og er nu i gang med et højskoleophold på Krogerup Højskole – en skole, som særligt tiltrækker samfundsengagerede unge mennesker. Jeg vil aldrig være Danmark foruden og kunne ikke drømme om at bosætte mig et andet sted i verden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her