Debatindlæg afNiels Lundshøj

Lektor, tidl. byrådspolitiker

Jeg er 37 og har formået at skubbe mine problemer foran mig som en snebold, der bliver til en lavine af rædsel. Holdt min angst og depression ud i strakt arm, væk fra mig selv. Og nu står jeg der. I lort til halsen.

37-årig mand: »Nu står jeg der. I lort til halsen. Galoperende angst, svær depression«

Lyt til artiklen

Mand - du skal tage sin psykiske skrøbelighed alvorligt, ellers risikerer du, at den spiser af din sjæl, og det er farligere end cigaretter, alkohol og fed mad – især for os med misforstået maskulin stolthed. Sundhedsstyrelsen burde skrige advarsler ud til højre og venstre – pas nu på din psyke! Her er mit skrig.

Jeg er en fornægtelsens karakter. Jeg er 37 og har formået at skubbe mine problemer foran mig som en snebold, der bliver til en lavine af rædsel. Holdt min angst og depression ud i strakt arm, væk fra mig selv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her