Debatindlæg afBrian Petro, Nanna Stage Hansen, Ulrik Schack Meyer, Mette Møller, Morten3, Lene – Lev&le, Kasper, Jakob, Eva-Marija og andre kursister på Kofoeds Skoles hold i kreativ skrivning. Redigeret af forfatter og skriveunderviser Signe Kierkegaard Cain

Kursister, Kofoeds Skole

Da Ellemann-Jensen i februar blev sygemeldt med stress på ubestemt tid, lød kommentaren fra andre politikere: Nu skal Jakob have ro. Sådan er det langtfra for alle, der bliver sygemeldt. De møder nemlig – ofte meget hurtigt – systemet. På Kofoeds Skoles hold i kreativ skrivning er alle kursister lige nu uden for arbejdsmarkedet. Deres tekster om mødet med systemet er blevet til denne kollektive tekst.

Mødet med systemet: De taler hele tiden om, at jeg skal i job, men ingen spørger mig, hvordan jeg har det

Lyt til artiklen

En anden sagsbehandler, det samme system. En anden bygning, de samme spørgsmål. En anden måned, de samme svar.

Jeg vil selvfølgelig ikke underkende vigtigheden af min egen psykiske følsomhed. Men min massive erfaring siger mig, at den stærkeste og klareste og oftest tilbagevendende udløsende faktor for mine problemer er jobcenteret.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her