Debatindlæg afMollie Nørregaard Fenger

Journaliststuderende, SDU

Hvordan skal vi nogensinde kunne opnå ligestilling, hvis vi kvinder bliver bedt om at kende vores plads, selv når vi har brug for at komme på wc?

Journaliststuderende: »Kend din plads«, sagde manden i køen. Og så blev jeg sprunget over

Lyt til artiklen

Forleden stod jeg i kø til et pigetoilet på en restaurant på Sønder Boulevard. Jeg var til Distortion, have lige slugt tre vodka-Red Bull-drinks og skulle på det kraftigste bede om at få lov til at træde af på naturens vegne. Med fyldt blære og en udtømt tålmodighed vælger jeg at prøve lykken i mændenes toiletkø.

Det bliver hurtigt min tur, men da jeg skal til at skubbe døren op, træder en mand ind foran mig, og siger: »Jeg har førsteret«. Han vender sig om og peger på pigekøen – som i mellemtiden er blevet så lang, at den snegler sig hele vejen ud af butikken – og siger: »Det der er pigekøen. Kend din plads«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her