Debatindlæg afDennis Baggers Laursen

Kontorassistent

Coops kølediske bugner af kød. De veganske alternativer er der ikke plads til. Alligevel brander Coop sig som klimafrontløbere.

Kontorassistent: Jeg har været medlem af Coop i 12 år. Nu har jeg mistet tålmodigheden og opsiger mit medlemskab

Lyt til artiklen

For godt fire år siden opfordrede jeg Coop i indeværende avis til at komme ind i klimakampen. Årsagen var, at jeg var frustreret over at se kød og andre klimaskadelige produkter fylde så meget i Coops butikker, mens der dårligt nok er plads til bare ét vegansk pålægsprodukt. Bevares, Salling Group, Dagrofa og Lidl kan også præstere bugnende kødsortimenter, men Coop gør ekstra meget ud af at brande sig som ansvarlige og klimabevidste, hvorfor man må forvente, at de også er frontløbere.

Her godt fire år efter er mine frustrationer over Coop ikke blevet mindre. Coops historier om ansvar og klimabevidsthed er stadig det rene greenwashing. Min lokale Kvickly i Brøndbyøster har stadig ikke de mest basale veganske produkter – men jeg kan sagtens få fat i både plantepostej og sojapølser i Netto, der vitterlig ligger lige ved siden af.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her