Debatindlæg afStig Langvad

Cand.scient.pol., har i 50 år levet med rygmarvsskade

Ingen andre skal bestemme eller vurdere, om mit liv som handikappet er værd at leve. Heller ikke statsministeren.

Efter 50 år med rygmarvsskade har jeg fortsat ambitioner for livet. Så stop snakken om aktiv dødshjælp til mig og mine ligesindede

Lyt til artiklen

Lad mig sige det klart og tydeligt. Jeg har aldrig ønsket at dø! Det hverken kan eller skal Mette Frederiksen eller andre ændre på. Livet kan være udfordrende, men det er værd at opleve og leve!

11. august 1973 klokken 23.35, altså for 50 år siden, kørte jeg galt på knallert (uindregistreret motorcykel) og fik brud på rygsøjlen, som også resulterede i en rygmarvsskade. De seneste 50 år har jeg kun haft yderst begrænset funktion i arme, hænder og ben, og jeg er 100 procent afhængig af hjælp døgnets 24 timer, som den danske sociallovgivning heldigvis giver mulighed for.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her