Debatindlæg afErica Berry

Amerikansk forfatter til ’Wolfish. Wolf, Self and the Stories We Tell About Fear’ Kelsey Dake

Jeg vidste, at jeg ikke skulle have noget med den mand at gøre, som skrev i en sms: »Livet er bedst, hvis man holder sig munter. Jeg læser ikke nyheder :)«. At snakke om klimaforandringerne med sin date fungerer som kanariefuglen i kulminen.

Amerikansk forfatter: Jeg påstår ikke, at jeg har alle svarene på klimakrisen, men mit sidste forhold har lært mig, at jeg ikke orker bare at være ligeglad

Lyt til artiklen

Den dag, røgen fra skovbrandene fik brandalarmen til at gå i vores lejlighed i Portland i Oregon, så jeg på min daværende kæreste og gjorde op med mig selv, at ham kunne jeg godt gifte mig med. Han pakkede en taske, som vi kunne tage med, i tilfælde af at branden nåede hen til vores hus, og vi var nødt til at forlade det.

I takt med at den globale opvarmning havde udløst stadig flere brande, var mere end hver tiende af delstatens indbyggere allerede blevet fordrevet fra sit hjem eller risikerede at måtte forlade det på grund af brande. Min kæreste forberedte sig på det værste. Det fik mig til at føle mig tryg.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her