Slutter i morgen: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afJoar Erik Kofod Nielsen

Tømrerlærling

Erhvervsuddannelserne skal grundlæggende gentænke, hvordan de vil rekruttere nye elever. Måden de gør det nu kommer aldrig til at fungere.

Tømrerlærling: Hvorfor er erhvervsuddannelserne kun for dem, der ikke kan sidde stille?

Lyt til artiklen

»Jeg var en af dem, der ikke kunne sidde stille i skolen. Jeg trives langt bedre med at komme ud og lave noget med mine hænder. Derfor er jeg meget glad for min erhvervsuddannelse«. Lyder det bekendt?

Det er i al fald oftest den historie, man får fortalt, i kampagner der skal overbevise flere om at tage en erhvervsuddannelse. Den slags kampagner som tænketanken DEA mener, der er blevet brugt i omegnen af 500 millioner kroner på de sidste år.

Vil du lytte med?

Politiken Lyd giver dig specifikt adgang til vores nye lyd-app, hvor du kan få adgang til eksklusive podcasts og udvalgte oplæste artikler, læst op af Politikens egne stemmer. Frem til 4. juni kan du få adgang til Politiken Lyd i seks måneder for 99 kr.

Få adgang til Politiken Lyd
Denne artikel kræver digital adgang. Køb abonnement på politiken.dk/shop. Allerede abonnent? Log ind
iPhone 17 Pro silver bottom left 1

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her