Debatindlæg afHinnerk Frech

Klimaaktivist

Mange klimademonstrationer anføres desværre af aktivister, der ikke skaber bredt engagement. Det risikerer at underminere den folkelige opbakning til klimakampen.

Klimaaktivist: Jeg havde glædet mig til klimamarchen. I stedet befandt jeg mig i en underlig og indforstået hippiebegivenhed

Lyt til artiklen

Den seneste klimademonstration, jeg har deltaget i, var Folkets Biodiversitetsmarch i København i foråret. Jeg var klar til at gå på gaden og havde glædet mig til at råbe magthaverne op og kæmpe for klimaet.

I stedet for stod jeg lige pludselig midt i en underlig og indforstået hippiebegivenhed, hvor jeg skulle summe som en bi og lave havdyrsagtige lyde. Bagefter optrådte et orkester, som spillede så falsk og tilsyneladende havde øvet sig meget lidt. Det var svært at holde ud. Det blev heller ikke bedre, da nogle gamle hippier på scenen opfordrede til fællessang med sange, som ingen kendte.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her