Debatindlæg afNinna Schrøder

Marketing

Jeg har haft mange fordomme om sundhedsvæsnet og kommunen, men det viste sig, at de greb mig, da jeg blev sygemeldt.

Jeg var rædselsslagen for jobcentret. Men jeg blev glædeligt overrasket

Lyt til artiklen

Da jeg måtte se i øjnene, at jeg var sådan en person, der var på sygedagpenge, med et forklaringsproblem til familiesammenkomster, og som vinkede farvel til kæresten, der traskede af sted på arbejde hver morgen, må jeg indrømme, at jeg frygtede jobcentret og lægerne. Så snart der tikkede en besked om ’mødepligt hos min sagsbehandler’ ind i min e-boks, ringede jeg til min fagforening for at få opbakning til den uundgåelige samtale om at skubbe mig ud på gedemarkedet igen.

Ja, jeg har haft mange fordomme om sundhedsvæsnet og kommunen, men det skulle dog vise sig, at jeg blev behageligt overrasket. For hold nu fest, hvor har jeg mødt nogle engle derude. Kærlige hænder, livsmod og opbakning på fineste vis.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her