I vores samfund bliver vi fra en tidlig alder opfordret til at stræbe efter uddannelse og karriere. Derfor anses uddannelse som den eneste måde at opnå succes på. Jeg er en af de heldige, som ved, hvad jeg drømmer om at arbejde med. Jeg er også i gang med den uddannelse, som skal gøre denne drøm til virkelighed. Desværre har jeg opdaget, at jeg – som ordblind – står over for en række udfordringer, der gør det vanskeligt for mig at forfølge mine uddannelsesmål.
For blot et par måneder siden modtog jeg en fantastisk nyhed. Jeg blev optaget på mit drømmestudie; noget, jeg har arbejdet hen imod de sidste syv år. Jeg glædede mig til at studere noget, jeg virkelig brændte for. Dog viste virkeligheden sig at være mere kompliceret. På universitetet blev jeg mødt af engagerede undervisere, men de manglede viden om mit handikap. Som ordblind er jeg afhængig af læse- og skriveteknologi, som gør det muligt for mig at deltage i undervisningen. Det var først, da jeg begyndte på studiet, at det gik op for mig, hvor lidt viden der var om mit handikap.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.