Debatindlæg afNafisa Fiidow

Fuldmægtig

Kære Danmark. Kære politikere. Kære medborgere. Når I er færdige med at diskutere, om racisme overhovedet eksisterer her til lands, så er vi andre klar til at tale om løsninger

Nafisa Fiidow: Hvad jeg ikke gjorde for at udvise danskhed. Jeg håbede, at det kunne være min brynje mod racismen

Lyt til artiklen

Institut for Menneskerettigheder har forfattet en rapport om minoritetsetniske personers oplevelse af diskrimination i Danmark. Mere end otte ud af ti har oplevet fordomme eller diskrimination på grund af deres etniske baggrund. Knap hver anden minoritetsetniske person, der er født eller opvokset i Danmark, har oplevet at få afslag på en jobansøgning, bolig eller banklån på grund af sin etniske baggrund.

Sagt med andre ord: En stor gruppe danskere lever som andenrangsborgere i deres land på grund af deres etniske baggrund eller religiøse tilhørsforhold. Der ér racisme i Danmark. Hvordan er det at leve med den?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her