Debatindlæg afSofie Rosengaard

Adjunkt

Folketingets formand skærper fokus på mental trivsel på Christiansborg ... Gid det ville øge politikernes interesse for trivslen hos os uden for Borgen.

Adjunkt: Min mand var uhelbredeligt syg. Mine børn og jeg hang i laser ... Og så meldte jobcentret sig med alle sine krav

Lyt til artiklen

For nylig hørte jeg Folketingets formand, Søren Gade, i DR’s ’Slotsholmen’ (27. december) fortælle, at han vil sætte fokus på den mentale trivsel og gøre en indsats for at forbedre arbejdsmiljøet for politikerne på Christiansborg. I den forbindelse fortalte han om Alex Vanopslagh (LA) og Jacob Mark (SF), der er blevet så syge af at gå på arbejde, at de har måttet være fuldtidssygemeldt i månedsvis. Historier, der også tidligere har fået meget mediebevågenhed. Det gør mig ondt, at de har haft det sådan. Ingen skal blive syge af at gå på arbejde.

Alligevel får det mig også til at tænke, at politikernes virkelighed er langt fra min. Fra vores. Os, der går på arbejde uden for Christiansborg. Herude, hvor man ikke kan være sygemeldt i månedsvis uden at blive ramt af krav om dokumentation, trusler om sanktioner eller henvisning til ressourceforløb.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her