Debatindlæg afPia Hammershøy Splittorff

Corporate affairs director

Det behøver ikke være hverken odiøst eller samfundsnedbrydende, at virksomheder, interesseorganisationer m.fl. er i dialog med politikerne.

Corporate affairs director: Man skulle tro, at Landbrug & Fødevarer har løbet Magnus Barsøe på dørene og forsøgt at stoppe policy papers ned i halsen på ham

Lyt til artiklen

Kandidat til Europa-Parlamentet for Socialdemokratiet Magnus Barsøe smed for nylig en kvik afstemning på det sociale medie X, hvor hans følgere kunne gætte med på, hvilken interesseorganisation der havde kontaktet ham først med henblik på et møde.

»Lobbyisme. Jeg har nu været kandidat for Socialdemokratiet til EP-valget siden maj. Jeg spekulerede længe på, hvem der mon ville være den første lobbyist eller interesseorganisation, der ville ’invitere på kaffe’. Svaret fik jeg i december :). Hvem tror I, det var?«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her