Jeg er på mange måder et bekymret menneske. Så da min kæreste og jeg i sommer blev forældre, besluttede vi hurtigt, at vi kun ville følge Sundhedsstyrelsens råd og anbefalinger. Ikke noget med at Google og læse blogs. Ikke noget med minmave.dk, Netdoktor eller Helens brevkasse. Med målet om fornuftige, balancerede anbefalinger og ro i maven købte vi Sundhedsstyrelsens bog ’Sunde børn’ og downloadede deres app. Men var man ikke angst i forvejen, så blev man det i hvert fald nu.
Først anbefalingerne omsøvn: Barnet må ikke sove på dig eller tæt op ad dig. Hvis hun, gud forbyde det, falder i søvn med en bamse, en sutteklud eller en anden tryghedsskabende ting, skal denne fjernes, når hun sover. Og det gælder i øvrigt helt frem til 1-års alderen. Held og lykke med at få en nyfødt til at sove på sin egen plads. Det er umuligt, og derfor sov jeg stort set ikke de første to måneder.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.