Debatindlæg afEwin Newal Akkurt

Studerende på Københavns Erhvervsakademi

Jeg er træt af, at vi ikke tager lige så meget ansvar for de platoniske relationer i vores liv, som vi gør for de romantiske. Lad os nu tage os sammen og slå op med venner på en ordentlig måde.

Studerende: I min generation venne-ghoster vi hinanden

Lyt til artiklen

I sidste uge hørte jeg min roomie tage afsked med sin gamle gymnasieveninde med sætningen: »Kom godt hjem. Det var rigtig dejligt at se dig, det må vi gøre igen«. Men sandheden er, at hun overhovedet ikke gider at se hende igen. Hun vil helst bare stoppe deres venskab. Men det sagde hun selvfølgelig ikke. Og hun er ikke den eneste, der har svært ved at finde ud af, hvordan man skal køre de gamle og døende venskaber på genbrugspladsen.

I Danmark kan vi sagtens slå op med vores kærester. Og vi er nogle af de bedste i verden til at blive skilt. Men hvorfor er det så svært at slå op med en ven?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her