Debatindlæg afLouise Dreisig

Journalist og forfatter

Det har været op til mig selv at være sagsbehandler, når jeg skulle kende mine rettigheder som kronisk syg i systemet. Og nu er det så også min opgave at lege jurist.

Journalist og forfatter: Jeg er en del af massen i et offentligt system, der ikke ser mig som et menneske

Lyt til artiklen

Træt og med computeren limet fast til mit skød og airpods permanent installeret i ørerne. Sådan har de sidste mange dage – nej faktisk uger – set ud for mig. Og jeg har virkelig overvejet, om jeg skal dele det her, da den problemstilling, jeg befinder mig i, nok ikke deles af særlig mange. Min frustration, irritation og følelse af dyb uretfærdighed er denne gang affødt af en udfordring, der opstår i kombinationen af, at jeg er selvstændig, lønmodtager OG kronisk syg på samme tid. Og kodeordet her er nok ’denne gang’.

Når jeg alligevel har valgt at sætte mig ved tastaturet og bruge energi, jeg slet ikke har, på at skrive det her, er det er et symptom på det, jeg som kronisk syg har oplevet et utal af gange efterhånden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her