Debatindlæg afIben Krog

Folketingskandidat for Venstre

Det er, som om det er blevet mere legitimt at tale om sine børn, når de er irriterende, end når de er søde. Det skal vi lave om på, hvis unge skal finde lysten til at få børn.

Mor til etårig: Glem debatten om mental load. Drik et par flasker vin og få et barn – I kommer ikke til at fortryde det

Lyt til artiklen

Mental load-debatten er stilnet lidt af, og jeg havde egentlig lovet mig selv, at jeg ikke ville blande mig i, hvem-køber-børnenes-tøj-debatten eller i debatten om, hvor mange børn vi hver især bør føde. Jeg var nemlig højgravid under sidste folketingsvalgkamp, og den højspændte debat om, hvorvidt man kan være gravid og stille op som kandidat til Folketinget, har givet mig lidt allergi for at blande mig i den offentlige debat om børn. Alligevel kan jeg ikke dy mig længere.

Børn er politisk. Regeringen vil give gratis fertilitetshjælp til barn nummer to. DF vil give øget fradrag pr. barn, man får. Unge konservative mener, at det er en slags stille landsforræderi, hvis ressourcestærke ikke får børn. Formanden for Konservative, Mona Juul, vil give forskud på børnepengene ved fødslen. Politikerne vil have, at vi får flere børn, men jeg tror, hverken fertilitetshjælp, forskud eller fradrag vil få børnetallet op.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her