Som kvinde ville jeg opleve det som stærkt grænseoverskridende, hvis nogen ville undsige mit håndtryk alene pga. mit køn. Det karambolerer fuldkommen med de værdier, vi værdsætter så højt: ligestilling og ligeværd. Værdier, der også skal være mejslet i sten hos kommende lærere og pædagoger.
Derfor har jeg fulgt debatten, der opstod i kølvandet på Bjørg Bogisch’ indlæg, »Vi blev smidt ud af Ida Aukens kontor, uden at nogen af os fik lov til at fuldføre en sætning« (pol. 11. juni). Bogisch er lektor ved læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole, og indlægget blev skrevet i kølvandet på hendes og hendes medforfatter og studerendes møde med min kollega Ida Auken. Under mødet oplevede Ida Auken netop, at hendes hånd måtte hænge tungt i vejret, da Bjørg Bogisch’ muslimske kollega ikke gad trykke den.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.