Debatindlæg afMarie Bjerre

Ligestillingsminister

Vi risikerer at modarbejde det værdifulde arbejde med ligestilling, hvis vi har regler, der kun opleves som bøvl og uden den mindste effekt. Gine Maltha Kampmann burde koncentrere sine kræfter der, hvor de gør en forskel.

Marie Bjerre svarer: Vi skal ikke krampagtigt holde fast i redegørelser om ligestilling. De bidrager ikke med andet bureaukrati

Lyt til artiklen

Kampen for ligestilling er bestemt ikke vundet. Sådan skrev direktør i Equalis, Gine Maltha Kampmann for nylig i Politiken, og det er jeg helt enig med hende i. Men hun kritiserede, at jeg som ligestillingsminister nu har valgt, at kommuner, regioner og statslige institutioner ikke længere hvert tredje år skal udarbejde ligestillingsredegørelser.

Til det vil jeg sige: Vejen til bedre ligestilling går ikke gennem øget bureaukrati. Krav og indberetninger skal kun være der, hvis de giver mening. Det gør ligestillingsredegørelserne ikke længere – og derfor skal vi turde at lægge dem i graven.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her