Debatindlæg afDitte Delorang Roi

Butiksassistent og tillidsrepræsentant (HK)

Det psykiske pres, der kommer af at blive svinet til af kunder på daglig basis, har ramt mig så hårdt, at jeg nu er sygemeldt. Hvordan skal det ikke gå de 13-årige, som regeringen vil sætte bag kassen?

Sygemeldt butiksassistent: Tror regeringen virkelig, at en 13-årig holder til, hvad jeg har været udsat for?

Lyt til artiklen

På trods af mine blot 27 år er jeg det, man efterhånden vil kalde en erfaren rotte inden for butiksfaget. I lidt over otte år har jeg stået i butik og betjent kunder. For det meste har jeg elsket det, men i takt med at konfliktniveauet de seneste år i butikkerne er vokset og vokset, har jeg nået min smertegrænse.

I dag er jeg sygemeldt fra mit arbejde. Det skete, efter at endnu en kunde overfusede mig, fordi jeg kom til at lave en fejl, da jeg tog hendes vare retur. Men selv om det var den episode, der fik filmen til at knække for mig, så er det langtfra det værste, jeg har oplevet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her