Debatindlæg afYaqoub Ali

Forfatter, radiovært og skribent

Det er imod enhver rationel tænkning at stille krav til kvinder med tørklæde, men så ikke give dem en fair chance.

Forfatter og radiovært: Et opslag på LinkedIn fik mig til at spærre øjnene op. Én ting er at være uden et job et år senere, men ikke en eneste jobsamtale?

Lyt til artiklen

Forleden så jeg et opslag på LinkedIn, som gjorde et stort indtryk på mig. Faktisk blev jeg så rørt, at jeg delte det og med det samme overvejede, hvordan jeg kunne italesætte det. For følelsen genkender jeg, og det er forfærdeligt. Vi har alle brug for, at vores omgivelser accepterer os, som vi er, og at vi får en rimelig chance for at blive det, vi ønsker. Men også at bidrage til det samfund, vi er vokset op i og elsker.

Opslaget var skrevet af master i internationale studier, Nadine Østby Hajjar. Overskriften var: »Tørklædebærende kvinder skal sende 60 procent flere ansøgninger afsted end etniske danske kvinder for overhovedet at komme til en jobsamtale«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her