Klumme afHans Davidsen-Nielsen

Journalist

Alt i verden drejer sig om energi, og vi bestemmer selv, om fremtiden skal tilhøre os eller olieproducerende rædselsregimer. Det er intet mindre end en eksistenskamp, skriver Hans Davidsen-Nielsen i denne Signatur.

Drill, baby, drill. Rigtige kvinder kører diesel ligesom Inger Støjberg

Lyt til artiklen

For nylig bragte Jyllands-Posten et sommerinterview med Danmarksdemokraternes leder, Inger Støjberg, hvor hun fortalte om sine prioriteter i livet. Foruden hunden Ludvig og Coca-Cola Zero vil den tidligere minister meget nødig undvære sin elskede Volvo med diesel i tanken.

»Måske bliver jeg tvunget til at skille mig af med bilen om mange år, men det bliver ikke med min gode vilje. Hver gang jeg kører på motorvejen ved Nyborg, vinker jeg lige til alle mine kolleger, der sidder på rad og række og venter på opladning. Det er altså ikke mig«, forklarede Inger Støjberg.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her