Klumme afAndreas Kønig

Redaktør for indholdsudvikling og nyhedsbreve

Få ting formår at skabe fremdrift som et menneske, der beslutter, at det er tid til at gøre noget dumt og desperat. Så sig nu bare dit job op og og få den piercing.

I griner af hans cykeltrikot, men I har alle meget at lære af manden i evig livskrise

Lyt til artiklen

Jeg er et desperat menneske i en fredfyldt tilværelse. Selvdiagnosticeret med kronisk rastløshed, altid med lysten til at starte noget nyt og begynde på noget andet. Jeg er trådt ind i alderen for den evige livskrise, og jeg er blevet inkarnationen af klichéen om en mand fra den øvre middelklasse, som man næppe kan tilbyde meget mere, men for hvem det hele alligevel aldrig er nok.

Hvordan jeg ved det? Fordi jeg en dag fandt mig selv svøbt i en cykeltrikot så tætsiddende, at min fedladne kontorkrop kunne glide gennem vinden stille nok til, at jeg blev nødt til at forskrække det intetanende forankørende barn ved at lade min forpustede røst gungre: »BAGFRA!«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her