0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jes Stein Pedersen om DR: »Det er svært at elske en institution, der tilsyneladende hader sig selv så inderligt«

Jeg elsker DR og mener ikke, vi kan leve uden, men lige nu er den helt gal på de indre linjer. Hvornår lærer DR ikke at gå i panik over de sædvanlige borgerlige mobbere, men at det er en del af opgaven at skabe debat?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Hvordan skal politikerne og offentligheden kunne have tillid til DR, når DR i det daglige ikke udviser tillid til de fagmedarbejdere, der skal stå for den publicistiske kerneydelse?

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Danmarks Radio er på hælene eller det, der er værre, men hvordan kommer man bedst den lige så åbenlyst nødlidende som nødvendige mediemastodont til undsætning? Jeg kan ikke huske et tidspunkt, hvor der har været mere brug for en stærk leverandør af public service end nu, men jeg kan heller ikke erindre, at DR har fremstået så svagt som nu og har haft så mange fjender som netop nu.

Problemet med DR lige nu er, at det er svært at elske en institution, der tilsyneladende hader sig selv så inderligt.

Hvis man taler med fagmedarbejderne, DR’s publicistiske rygrad, oplever man kun opgivende miner og dyb frustration. Og vreden er ikke vendt mod DR’s ydre fjender, alle de skingre kommentatorer og politikere, der rutinemæssigt råber op, hvis institutionen drister sig til satire eller programindhold af den frisindede slags, men mod de indre forhold.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage