En gang om året spiser de to venner traditionel dansk frokost sammen på en restaurant ved Sortedamssøen. Fotoet er fra seneste gang.
Foto: Anders Legarth Schmidt

En gang om året spiser de to venner traditionel dansk frokost sammen på en restaurant ved Sortedamssøen. Fotoet er fra seneste gang.

Brev til min ven Jan Grarup: »Du trampede ind i mit liv på det sværeste tidspunkt, hvor mange andre trak fødderne til sig«

Journalist Anders Legarth Schmidt fik en ny ven, da hans datter Ellen lå dødeligt syg på Rigshospitalet. Han har skrevet et brev om sit venskab med Jan Grarup i anledning af fotografens runde fødselsdag.

FOR ABONNENTER

Min kæreste ven. Du har været overalt hele weekenden. Fine, smukke og kærlige omtaler i anledning af krigsfotografens runde dag. Ord, der favner din ukuelige vilje og evne til at give stemme til dem, der ikke kan tale selv. Talerør er for banalt et prædikat, jeg forestiller mig mere, at du står på en bjergtop i strålende solskin med en megafon og skriger ned til alle os andre. Vågn op, for helvede! De fleste vælger at sove videre nede i dalen, så selvfølgelig bander du af os.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr
  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden