Klumme afThomas Bredsdorff

Kulturmedarbejder / Kritiker

Efter valget kommer der et rodet forløb. Med en stor risiko for, at den, der er bedst til sprog og timing, løber af med sejren.

Jeg er så sikker, at jeg har væddet om en flaske 12 års-single malt: Lars Løkke ender med at vinde valget

Lyt til artiklen

Jeg beundrer Lars Løkke Rasmussen (V). Hans evne for det såkaldte politiske håndværk har andre udtalt deres respekt for. Min beundring gælder hans sprog. Ikke i ’bredeste forstand’, som de ynder at sige på Christiansborg, men i den snævre forstand, at han formår at få sproget til at løse lige præcis den opgave, det drejer sig om i ethvert givet øjeblik.

Da bølgerne gik højt over, at Britt Bager (V) har modtaget 100.000 kroner i valgstøtte uden at oplyse giverens navn, som man skal, når beløbet er over 20.000, satte jeg mig til rette foran skærmen under forespørgslen i Folketinget. Hvordan ville statsministeren dog klare den sag?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her