Klumme afEmil Bergløv

Reporter

Ideen om, at er man god til noget, skal man bruge det til at vækste, er min generations sygdom.

Vækstens syge: Min generation kan lære meget af murerne Malte og Lasse

Lyt til artiklen

Jeg er meget begejstret for håndværk og derfor også for håndværkere. Det er respektindgydende, at mennesker med deres gode hænder og hoveder kan tage det rene ingenting og gøre det til omdrejningspunkterne for vores hverdag. Til rammerne om liv og vores civilisation.

Håndværkerne, de gode af dem i hvert fald, og jeg synes virkelig ofte, jeg møder dem, har alt det i hænderne, som vi i den snakkende klasse har i munden. Lige i øjeblikket er jeg ved at få lavet et nyt badeværelse af et par gutter, der hedder Lasse og Malte, som er nogenlunde jævnaldrende med mig. Ud over at være pænt lede til at sætte fliser op, har de også knækket en af vores generations største nødder på deres egen stilfærdige måde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her