Klumme afMads Zacho Teglskov

Satireredaktør

JP/Politikens Hus tjener gode penge på litteratur, digitale medier og aviser og leverer overskud på overskud. Det er publicistisk uforsvarligt, at prostitutionsannoncer stadig er en del af forretningsmodellen.

Opinionsredaktøren: Hvorfor skal min firmajulegave købes med penge fra prostitutionsannoncer?

Lyt til artiklen

Vi skaber oplyste borgere. Jamen, læs det lige igen: Vi skaber oplyste borgere. Det smager da af publicistisk storhed og idealisme. Hvilken journalist vil ikke gerne arbejde i en virksomhed, hvis motto er så endegyldigt rigtigt?

Jeg vil gerne, og heldigvis er jeg allerede ansat hos mottoets ejermand, JP/Politikens Hus, moderselskabet for blandt andet Politiken, Jyllands-Posten og Ekstra Bladet. Idealerne er ikke det eneste, koncernen har styr på. Sidste år var overskuddet – efter skat vel at mærke – på 265 millioner kroner. En dejlig kvart milliard, der kunne lægges ned i en pengetank, hvor der i forvejen ligger mere end 2 milliarder.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her