Klumme afTarek Hussein

Jurist og forfatter

Folkedomstolen, den døde flirt og ’Københavnerargumentet’. Den vigtige debat om diskrimination, ligebehandling og retfærdighed risikerer at drukne i fordomsfuld og uberettiget kritik.

Tarek Hussein: Fem dårlige argumenter går igen i MeToo-debatten. Skal vi ikke se at få dem fjernet?

Lyt til artiklen

Det tog sin tid, før MeToo-debatten for alvor gjorde sit indtog i Danmark, og man var begyndt at få tanken, at måske var vi bare gået fri for de griserier, som væltede ud om politikere, mediefolk og kulturpersonligheder rundtomkring i verden. Men så god er verden ikke, og med Sofie Lindes nu historiske tale til Zulu Comedy Galla eksploderede den danske debat i efteråret 2020.

Jeg har som lægmand og udenforstående holdt mig på pæn afstand, da jeg først og fremmest har følt, at jeg ikke har haft noget videre intelligent at bidrage med, ud over at det selvfølgelig er fremragende, at der nu endelig bliver taget livtag med årtiers magtmisbrug og privilegier, som primært er gået ud over kvinder.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her